Пасок безпеки


Із десяти водіїв тільки один пристібається ременем безпеки. Але й це вони часто роблять лише для того, щоб не розлучатися з грошима внаслідок штрафу.

Але аналіз автомобільних аварій доводить, що найчастіше водії та пасажири отримують тілесні ушкодження саме через ігнорування такого найпростішого засобу убезпечити себе.
Статистика
Близько 60–70% смертей у ДТП трапились
саме тому, що люди навмисне не
скористалися пасками безпеки;


Karma Tips
1. Пристебніться
Бо пасок безпеки перетворює водія в єдине ціле із кріслом і охороняє його від переміщення вперед. Це дозволяє уникнути удару об кермо, панель приладів, викиду через вітрове скло, що матиме погані наслідки у будь-якому разі.

Коли непристібнутий водій на значній швидкості робить наїзд на нерухому перешкоду відбувається наступне:
• через 0,026-0,03 секунди після удару вдавлюється бампер;
• через 0,043-0,046 секунди водій грудною кліткою ламає кермо;
• через 0,067-0,069 секунди водій із силою близько 9 тонн ударяється об щиток приладів;
• через 0,092 секунди водій вдаряється об лобове скло, дістаючи важкі черепно-мозкові травми;
• через 0,1 секунди водія відкидає назад, і, можливо, він вже у кращому зі світів.
А ще фізика підказує, що запобігти удару об кермо силою рук можна лише при зіткненні на швидкості приблизно 6 км/год. Погодьтеся, з такою швидкістю ви їздите не часто.

2. Застібання паска безпеки має стати звичкою.
Вважається, що існує три основні причини небажання використовувати паски:
• люди не вірять у те, що вони потраплять у ДТП;
• ремінь обмежує рухи, мне й забруднює одяг;
• складно залишити авто під час пожежі або у випадку ДТП.
Щодо перших двох пунктів – все більш-менш зрозуміло. Ніхто не вірить, що він може потрапити у дорожню пригоду. Тим часом на день стаються десятки аварій. Статистика – річ уперта. І краще бути у зім’ятому одязі, але живим, ніж навпаки.
Щодо останнього пункту про пожежу – з одного боку це правда. Дійсно, є така ймовірність, що замки пасків можуть заклинити. Але найчастіше все виходить навпаки, адже автомобіль загоряється, як правило, у результаті серйозної аварії.
Тож в такому разі ймовірність того, що водій буде поранений і не зможе вчасно залишити авто, набагато більша.

3. Правильно застібнутий і підігнаний пасок – запорука того, що ДТП закінчиться без тяжких наслідків.
Але варто пам’ятати наступне:
• діагональний ремінь має щільно прилягати до грудей, інакше в момент удару він різко натягнеться й, через великий зазор, може порватися;
• при зіткненні інерція несе тіло водія вперед: поясний ремінь обмежує переміщення нижньої частини тіла, а верхня, утримувана діагональним ременем, зазнає обертальних навантажень на грудну клітину й хребет;
• під час фази пружного відскоку людину кидає назад, відбувається різкий перегин шиї, що може ушкодити шийні хребці - частково даний недолік компенсує підголівник.
Правила дорожнього руху
"Біблія водіїв" категорично зобов’язує водіїв пристібатися і не перевозити пасажирів, які ігнорують паски безпеки.
Дозволяється не пристібатися лише тим людям, які навчають водінню, якщо за кермом учень. Також в населених пунктах можуть не користуватися пасками безпеки водії-інваліди, водії і пасажири оперативних та спеціальних транспортних засобів і таксі.
Всіх інших закон зобов’язує себе убезпечувати.
Штрафи
Відповідальність за невикористання пасків безпеки визначається статтею 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно з цією нормою, дане порушення карається штрафом від 51 до 85 гривень.
Але людське життя, яке може врятувати простий ремінь, набагато дорожче, ніж кілька десятків гривень.






Партнери